Oväntat besök.

Resterande av min dag fortsatte att bli bra =)
Fick två oväntade besök, det ena av min mamma och mormor. Dom knacka på på mitt köksfönster, gissa om jag höll på och skita på mig haha.
Sen kom Maria och Jocke förbi och hälsa på. =) Väldigt trevligt, det läskiga var att jag några timmar innan tänkte på dom och att jag kände på mig att skulle komma idag. Scary! Fick äran att vara frisör även idag. ^^

Bakade lite muffins oxå, fick lite äpplen igår av Merja så jag passa på att baka lite.
Är bra att ha i frysen när man får oväntat besök ;)

Så här vart mina gardiner och se ut. (Kissarna fick oxå vara med ^^)

Passande på hösten med lite höstblommor =)

Onsdag..

Idag har jag haft det riktigt skönt här hemma alldels för mig själv.
Låg kvar i sängen när jag hade vaknat och läste en bok en bra stund. Läser en riktigt bra bok faktiskt, jag tror den heter "Besök från andra sidan". Den handlar om andar och Andra sidan och allt som har med det och göra. Hon som skriver boken är själv ett medium och skriver så himla bra och förklarar allt så man förstår hur allt går till.
Jag tror på allt hon skriver men samtidigt är det väldigt läskiigt, så jag vågar nästan inte läsa boken på kvällarna innan jag ska sova =)

På förmiddan har jag strykit mina nya panelgardiner, fållat upp och hängt upp dom. Vart riktigt nöjd =) Ska ta en bild sen ikväll när de inte är så ljust. Nu ser man bara ett ljust fönster och inga gardiner =)

Lagade nyss en jätte god middag ^^ Väldigt enkel...Kokar bara cous-cous och lite ärter-majs-paprika blandning och steker falukorvs strimlor. Blandar ihop allt detta och serverar med Creme faiche med tomat och basilika smak och körsbärstomater. Enkelt och smakens!!

Semester firare!

När dom flesta precis har återgått till sina jobb efter semestern så går jag! :D Den som spar han har!
Känns inte direkt samma som när jag hade semester v 27-28. Då var det sommar och man var hemma med Jonathan och hittade på saker varje dag. Den här gången är jag själv hemma och regnet bara öser ner.
Men det är skönt det oxå. Är skont att få ett avbrott mitt i vardagen och bara rå om sig själv och bara göra det man vill göra.
Fixa och dona med allt här hemma som man inte hinner med när man jobbar.

Idag har haft det trevligt med Johanna! ^^ Var på tin att vi sågs, men det kändes som att det var igår när vi sågs typ =)
Mycket kul! Nästa gång ska inte dröja lika länge! Det med basta :D
Ska snart gå över till moster och hälsa på. =)
Köpte nya panelgardiner idag som jag ska ha i vardagsrummet, får se om ja ska byta idag eller imorn =) Ska visa resultatet sen.

Igår var jag och hämtade mina kära små kissar i Kopparberg, dom hade vart där hela veckan vi var i Grekland.
Saknade dom mycket faktiskt =)

Rhodos 17-24/8-2008

Jonathan jag älskar dig!

Kl 03:00 ringde klockan på söndag morgon. Men resefeber som man hade måste jag erkänna att jag faktiskt vakna en stund innan haha.
Personal från Ibis hotel körde ut oss till terminal 5 på Arlanda. Fick bli en mini frukost buffe där. Gick rätt fort ändå och vänta på planet. Kl 06:30 skulle vi ha lyft men vi fick sitta i planet och vänta tills  07:10 innan vi lyfte. Hade nått med slått tider som de heter att göra med som orsakade förseningen. Men tillslut kom vi iväg :D
Första gången Jonathan fick flyga oxå och jag tror han vart imponerad. Själv gillar jag att lyfta bäst ^^
Att sedan gå av planet på Rhodos var som att gå in i en vägg. Luften var alldeles varm och fuktig, stor skillnad mot sverige. Underbart helt enkelt.
Var så skönt att komma fram till hotellet. Kände mig väldigt mosig hela den dagen.
Vart och ligga vid hotellpoolen hela den dagen. =)

Havsutsikt från balkongen!    Om man titta till vänster såg man poolen.

Vi gick ner till stranden på kvällen och kolla läget. Jonathan hoppa i direkt ^^

Tycker den här bilden är så fin! Nästan lite konstnärlig haha. Ser så fridfull ut lixom...

Andra dagen var det stranden som gällde. Hade inte med mig mobilen (tog alla kort med min mobil, hade ingen kamera =(..) till stranden utan tog istället kort med våran engångs undervattenkamera som vi köpte på flyget =) Ska verkligen bli spännande och framkalla dom bilderna haha.

Redan andra dagen brände jag upp mig =( Vilket jag ioförsig ana att jag skulle göra. Smörjde inte ryggen tillräckligt ofta så den vart alldeles rööd =( Hade skit ont i ett par dagar.

Kändes som vi inte gjorde nå annat än och åt under den här veckan :D Vi hade ju all inclusive så vi fick ha på oss ett fult grönt armband hela veckan. Först var det frukost sen lunch sen kaffe (vilket smaka blä) och på kvällen middag. Alla middagar var bufféer.
Var aldrig hungrig :D Fick dricka hur mycket man ville. Öl och vin var ur kran. Jonathan gillade ölen iaf. Jag drack rött men ja kan väl inte påstå att det var speciellt gott haha. Inge kvalitevin direkt =)
Vi var inne i gick runt i gamla stan på tisdagen, då käka jag gyros på en taverna. Och så var vi inne i stan på fredagkvällen och då käka vi på pizzahut haha. Hitta inte nån utav dom restauranger som apollo hade rekomendera som vi ville prova tyvärr.
Det var dom ända gångerna vi inte käka mat på hotellt.
Där vi bodde fanns det inga resauranger, vilket ja tyckte var lite synd. Hade vart kul och käkat på en "riktig" restaurang nångång.
Men men tzatsikin på hotellt var iaf skit bra haha.

Gamla stan på Rhodos var jätte fin! Var små souvenir shoppar i varenda litet hörn! Men allt var verkligen som en laburint! Gick vilse på en gång haha. Pytte små gator överallt. Och vilket jobb grekerna har lagt ner med gatorna! Istället för kullerstnar så har dom lagt små runda stenar tätt tätt i olika mönster. As fränt :) Men kanske inte så skönt och gå på..

Vi bodde starx utanför en by som heter Kalithea, ca 5 km från Rhodos stad. Jag tror att vi valde den bästa platsen på öm faktiskt =) Var nära till staden, tog kanske 10-15 min att åka buss in och det kosta bara 7 Euro att åka taxi hem.
Stranden som vi bodde brevid var kalas! Man låg inte som packade sillar på den delen av stranden som vi alltid låg på. Vattnet var kristallklart och båttnen var fin och vattnet var 29 grader varmt! Kunde inte bli bättre ^^
Vi köpte varsina cyklop med snorkel och simma runt och kolla på alla fiskar. Tyckte jag var mycket kul, kände mig som en liten fisk själv i ett stort akvarium haha.

Vi hade planer på att åka till en annan strand i Faliraki som vi hade hört skulle vara fin. Men istället åkte vi med en "one hour cruises" båt dit och kolla. Båten hade glasbåtten så man såg alla fiskar under oss =) Då fick vi iaf se hur det såg ut i Faliraki men båda tyckte att vi hade minst lika fint på våran strand så vi åkte aldrig dit och kolla.

Några dagar låg vi bara vi poolen och stekte =) Hotellt hade två poolområden, vi låg vid den största poolen precis brevid vårat rum. Dom hade högtalare ute som spela musik hela dagarna så det gjorde det hela extra trevligare =)
Var väl kanske inte den nyaste musiken dom spela haha. väldigt mycket 90 tal =)
Kl 15-16 var det happy hour! Halva priset på drinkarna! Vi handla då varje dag nästan haha. Prova alla soters drinkar, pina colada, san fransico, sex on the beach virginia special m.m
Vi köpte en flymadrass som vi låg och flöt på i poolen. Hur skönt som helst! ^^

Har haft det sååå skönt den här veckan! Allt har vart toppen! Skulle verkligen kunna tänka mig att åka hit igen.
Kommer sakna hotellet och poolen och havet. Och alla kvällar vi har setat på balkongen och druckit mousserande vin och egengjorda pina coladas och spelat skit gubbe haha.
Kommer sakna allt helt enkelt!
Har ju iaf fått ett minne för livet, och jag är så glad att jag fick dela det med Jonathan! ^^

Här kommer lite mera bilder =)

Nu är jag hemma!

Känns både skönt och tråkigt på samma gång ^^
Skönt och komma hem till vardagen och rutinerna. Skönt och komma hem och ha två veckors semester till =).
Skönt och komma hem till Sverige. Grekland är nog lite för varmt för mig i längden hehe. Jag älskar värmen och solen och det varma vattnet men 1-2 veckor räcker nog ^^

Kommer sakna det där med att man inte behöver känna nån stress och inte kolla vad klockan är, utan att man får ligga i en solstol hela dagen och bara slöa och sola och dricka drinkar och skäma bort sig själv :D
All bekvämlighet kommer jag sakna helt enkelt =)

Har haft en super duper bra vecka som jag kommer minnas för livet.
Är så glad att vi äntligen fick våran semester tillsammans.

Nu ska jag lägga in alla mina bilder i datorn så snart får ni se hur jag har haft det! :D

Hejdå! =)

Tänkte bara säga ajöss :D Nu kommer det inte bli nå bloggande förens den 24 augusti typ.
Imorgon efter jobbet åker vi äntligen till hotellet i arlanda. Kl 06:30 på söndag morgon går planet mot Rhodos!!!!
Jag säger bara ÄNTLIGEN!
Det är redan nu asså, har nog inte fattat det än. ^^
Hoppas iaf på en toppen vecka =)
Hare så bra ni alla här hemma :D

Seeee yaa!

Ledig dag = Shopping dag!

Har haft en ledig dag idag =)  Så det kunde inte ha blivit bättre med en dag i Örebro!
Hade sällskap av mina kära vänner Maria och Camilla. ^^
Hade tyvärr inte så mycket pengar och shoppa för men en tröja ville jag unna mig iaf.
Såg en så fin på Cubus i lördags när jag och Jonathan var inne, men jag var snål och köpte den inte, vilket ja sen ångra.
Så då passa jag på och köpte den idag istället :D Tur att den fanns kvar!

Vart nöjd faktiskt =) Ska vara rutigt i höst har jag hört ^^

Vi käkade på LaBaguette (vilket är standard haha) och en fika på Krämaren lite senare =)
Har haft det väldigt kul idag, ni är för underbara brudar!

Nu önskar jag att min älskling var hemma =( Men han kommer ju imorn som tur är =)
Fatta 4 dagar kvar till Rhodos! Herregud! :D

Otrogen på öppen gata - Belinda Olsson

Just nu håller jag på och läser en sån himla rolig och bra bok!
Den heter "Otrogen på öppen gata". Handlar om Agata som nyss fått barn och jobbar som nyhetschef på en kvällstidning.
Hon har svårt att hålla sig borta från jobbet och hoppr in lite extra.
Där träffar hon en vikarie som hon oxå får svårt att hålla sig borta ifrån.

Hon beskriver så bra hur hon känner sig som nybliven mamma =) Man kan helt enkelt inte sluta och le när man läser.
Alla är mamma på sitt sätt =) Och många har den där idealbilden hur man ska vara, men Agata kör sitt räjs...

Belinda olsson som har skrivit boken skriver den så himla bra, så rolig! Har skrattat många gånger för mig själv när jag har läst den :D Har snart läst ut den och jag hoppas verkligen att jag kommer få läsa mer om den där Agata! :D

Läs den för guds skull!

Kryssnings dags igen!

Kom på en till positiv sak =)
Idag bokade jag en kryssing som jag ska göra med två utav mina jobbarkompisar den 7 september.
Det blir på min sista semester dag, och det var ju en ganska bra avslutning på den tyckte jag. =)
Vi ska åka med när Unionen har chatrat hela Cinderella! =)

Lite gnällig idag..

Idag fick jag veta på jobbet att alkoholen har tagit ännu en människas liv....
Tragiskt....
Ibland har man ingen alls lust och sälja den där skiten!

Har nackspärr idag och väkren går ända ner i axeln, inte alls skönt.
Usch va jag klagar idag...

Lite positivt är ju iaf att jag fick se den här när jag kom hem! =)

Shopping på Skyshop ^^

Nu är det äntligen helg och jag har bara tre heldagar kvar att jobba sen är det SEMSTER!!!!!!!!!
Fy fan va skönt!

Jag och Jonathan handlade massa på skyshopen igår :D Köpte två parfymer, ett romantik paket med mousserande vin och choklad (vi ska njuta på balkongen ^^), en undervattenskamera och lite toblerone :D
Vi fick även ett erbjudande att flyga lite lyxigare oxå =) Då kommer vi få en trerätters middag och gratis dryck till det, fri film och musik, större beutrymme och en filt och mysa i haha.
Är det semster så ska det fan lyxas till lite :D
Idag är det exakt en vecka kvar bara!!
Jävlar i havet va jag längtar!!!

Igår var vi till Striberg och hälsade på, hade lite kalas först för pappa tillsammans med farmor och farfar.
Sen på kvällen käkade vi grillat.
Dom hade vart på Gotland en vecka och vi fick en ljuslykta i present ^^

Idag känner jag för att gå på bio, ska smöra lite för Jonathan hehe. Men jag känner på mig att det kan bli svårt....

Aldrig mer 112...

När man jobbar på Systembolaget får man på köpet se en del hemska saker tyvärr.
I fredags fick jag ringa 112 för första gången i mitt liv, och jag hoppas för guds skull att det oxå var den sista...

Det var en man som fick ett epilepsi anfall (tror jag det var) mitt inne i våran butik...var inte alls kul och se.
Vi har ju dessutom stengolv som han slog sig väldigt hårt på i huvudet, vart en stor blodpöl =(
Jag var närmast telefonen och fick ringa efter en ambulans. Dom som jobbar på s.o.s alarm är verkligen rutinerade, hon var jätte duktig och lugnande och ville ha mig kvar i telefonen så länge som möjligt. Creds till dom som jobbar där säger jag bara!

Och tack och lov finns det människor som verkligen vågar hjälpa till när det sker sånt här.
Flertalet av alla människor blir nog bara rädda och vet ínte hur man ska bära sig åt.
Dom låtstas att dom inte finns där...står bara och tittar på.
Men jag tror nog att jag kanske oxå skulle vara en av dom faktiskt...tyvärr.
Creds till dom som vågar oxå!

Jag hoppas att allt gick bra för den där mannen, och jag hoppas även att han fick sig en tankeställare.
Jag tror nämligen att skältet till att detta hände var alkoholens fel...

Historisk dag idag...

Jag säger bara ÄNTLIGEN FREDAG!! Börjar bli lite trött nu, bara en dag kvar men den går säkert fort.
Ska bli så skönt när jag kommer hem, kanske finns det nån god mat färdig tills man kommer hem :D
Kanske öppna en flaska vin och sätta sig i soffan och kolla på nån bra film... Jag längtar ....^^

Idag är det lite av en historisk dag faktiskt! :D
Det är 08-08-08 idag, och det sker faktiskt bara 12 gånger var hundrade år.
Tycker jag är lite coolt faktiskt!

Dagens bild!

Är ju så dålig på att fotografera och ha bilder på min blogg. Tänkte att det skulle bli ändring med de nu.
Tänkte införa "Dagens bild"! :D Ska fota en bild varje dag som asocierar (vette fan hur det stavas) vad som hänt under min dag =)
Idag bjuder jag på två ^^

Älskar när man är påväg hem, då är arbetsdagen slut :D Nu spelas min favvoskiva högt i bilen.
Basshunters nya är ruskigt bra!

Nu ska jag sätta igång och laga lite mat tills Jonathan kommer hem =)
Då är man lite mer motiverad att laga mat dessutom...

Helgen som var...

Måndag igen, som vanligt...
Helgen var på tok för kort.
Var ju på Kung fu panda i lördags men mina tvillingkusiner.
Vart riktigt lyckat =) Både pojkarna och jag och Jonathan tyckte filmen var bra! ^^
Efter filmen vart det donkan, som är standard hehe.
Filmen var väldigt fin gjord, hade oxå sina roliga stunder då det inte bara var barnen som skrattade =)

Igår var vi och hälsade på Jonathans syster Helena i Ställdalen. Och så drog vi hem Jonathans husvagn som hans pappa hade lånat ett par dagar. Vi fick litet ryck och städade oxå, så nu ser det riktigt fint ut här hemma =)
Vi satt och planerade lite va vi skulle vilja köpa på Ikea kanske nästa helg.
Del ett nytt överkast till gästsängen, ett nytt sofföverdrag, en hörnhylla till köket och nya gardinstänger till vardagsrummet.
Skulle vilja byta gardiner i varje rum oxå, man vill ju variera sig lite.
Men det får bli när plånboken ger tillfälle =)

Fick nyss veta av Tanja att hon flyttar om två veckor!! :O Till SKÅNE dessutom! Hon kom in på en musikalskola, är jätte glad för hennes skull. Hon vill ju så gärna bli musikalartist och det skulle vara så himla kul om hon skulle lyckas oxå.
Men ja kommer sakna henne =( Tur det finns mobil och internet.
Då vart mamma och pappa själva då...nu är alla barnen stora haha.

Biotajm!

Äntlisch hemma från jobbet. Är alltid full rulle på fredagar. Känns i benen kan man säga.
Ska jobba imorn oxå, och efter jobbet tar jag med mig mina tvillingkusiner på bio! =)
Ser fram emot det faktiskt =) Man vet ju själv hur det var när man va liten och skulle gå på bio, det var ju skit häftigt.
Vi ska se Kung Fu Panda. Jag hoppas att den är bra och att dom kommer uppskatta den =)

Nu är jag hungrig som en björn! =) Men va tusan ska jag hitta på och äta då?