Rhodos 17-24/8-2008

                     
                                                     Jonathan jag älskar dig!

Kl 03:00 ringde klockan på söndag morgon. Men resefeber som man hade måste jag erkänna att jag faktiskt vakna en stund innan haha.
Personal från Ibis hotel körde ut oss till terminal 5 på Arlanda. Fick bli en mini frukost buffe där. Gick rätt fort ändå och vänta på planet. Kl 06:30 skulle vi ha lyft men vi fick sitta i planet och vänta tills  07:10 innan vi lyfte. Hade nått med slått tider som de heter att göra med som orsakade förseningen. Men tillslut kom vi iväg :D
Första gången Jonathan fick flyga oxå och jag tror han vart imponerad. Själv gillar jag att lyfta bäst ^^
Att sedan gå av planet på Rhodos var som att gå in i en vägg. Luften var alldeles varm och fuktig, stor skillnad mot sverige. Underbart helt enkelt.
Var så skönt att komma fram till hotellet. Kände mig väldigt mosig hela den dagen.
Vart och ligga vid hotellpoolen hela den dagen. =)

          
Havsutsikt från balkongen!    Om man titta till vänster såg man poolen.

Vi gick ner till stranden på kvällen och kolla läget. Jonathan hoppa i direkt ^^


Tycker den här bilden är så fin! Nästan lite konstnärlig haha. Ser så fridfull ut lixom...

Andra dagen var det stranden som gällde. Hade inte med mig mobilen (tog alla kort med min mobil, hade ingen kamera =(..) till stranden utan tog istället kort med våran engångs undervattenkamera som vi köpte på flyget =) Ska verkligen bli spännande och framkalla dom bilderna haha.

Redan andra dagen brände jag upp mig =( Vilket jag ioförsig ana att jag skulle göra. Smörjde inte ryggen tillräckligt ofta så den vart alldeles rööd =( Hade skit ont i ett par dagar.

Kändes som vi inte gjorde nå annat än och åt under den här veckan :D Vi hade ju all inclusive så vi fick ha på oss ett fult grönt armband hela veckan. Först var det frukost sen lunch sen kaffe (vilket smaka blä) och på kvällen middag. Alla middagar var bufféer.
Var aldrig hungrig :D Fick dricka hur mycket man ville. Öl och vin var ur kran. Jonathan gillade ölen iaf. Jag drack rött men ja kan väl inte påstå att det var speciellt gott haha. Inge kvalitevin direkt =)
Vi var inne i gick runt i gamla stan på tisdagen, då käka jag gyros på en taverna. Och så var vi inne i stan på fredagkvällen och då käka vi på pizzahut haha. Hitta inte nån utav dom restauranger som apollo hade rekomendera som vi ville prova tyvärr.
Det var dom ända gångerna vi inte käka mat på hotellt.
Där vi bodde fanns det inga resauranger, vilket ja tyckte var lite synd. Hade vart kul och käkat på en "riktig" restaurang nångång.
Men men tzatsikin på hotellt var iaf skit bra haha.

Gamla stan på Rhodos var jätte fin! Var små souvenir shoppar i varenda litet hörn! Men allt var verkligen som en laburint! Gick vilse på en gång haha. Pytte små gator överallt. Och vilket jobb grekerna har lagt ner med gatorna! Istället för kullerstnar så har dom lagt små runda stenar tätt tätt i olika mönster. As fränt :) Men kanske inte så skönt och gå på..

 

Vi bodde starx utanför en by som heter Kalithea, ca 5 km från Rhodos stad. Jag tror att vi valde den bästa platsen på öm faktiskt =) Var nära till staden, tog kanske 10-15 min att åka buss in och det kosta bara 7 Euro att åka taxi hem.
Stranden som vi bodde brevid var kalas! Man låg inte som packade sillar på den delen av stranden som vi alltid låg på. Vattnet var kristallklart och båttnen var fin och vattnet var 29 grader varmt! Kunde inte bli bättre ^^
Vi köpte varsina cyklop med snorkel och simma runt och kolla på alla fiskar. Tyckte jag var mycket kul, kände mig som en liten fisk själv i ett stort akvarium haha.

Vi hade planer på att åka till en annan strand i Faliraki som vi hade hört skulle vara fin. Men istället åkte vi med en "one hour cruises" båt dit och kolla. Båten hade glasbåtten så man såg alla fiskar under oss =) Då fick vi iaf se hur det såg ut i Faliraki men båda tyckte att vi hade minst lika fint på våran strand så vi åkte aldrig dit och kolla.

Några dagar låg vi bara vi poolen och stekte =) Hotellt hade två poolområden, vi låg vid den största poolen precis brevid vårat rum. Dom hade högtalare ute som spela musik hela dagarna så det gjorde det hela extra trevligare =)
Var väl kanske inte den nyaste musiken dom spela haha. väldigt mycket 90 tal =)
Kl 15-16 var det happy hour! Halva priset på drinkarna! Vi handla då varje dag nästan haha. Prova alla soters drinkar, pina colada, san fransico, sex on the beach virginia special m.m
Vi köpte en flymadrass som vi låg och flöt på i poolen. Hur skönt som helst! ^^

Har haft det sååå skönt den här veckan! Allt har vart toppen! Skulle verkligen kunna tänka mig att åka hit igen.
Kommer sakna hotellet och poolen och havet. Och alla kvällar vi har setat på balkongen och druckit mousserande vin och egengjorda pina coladas och spelat skit gubbe haha.
Kommer sakna allt helt enkelt!
Har ju iaf fått ett minne för livet, och jag är så glad att jag fick dela det med Jonathan! ^^

Här kommer lite mera bilder =)

       
       

Kommentarer
Postat av: Jess

faaan vad gött!!!!!!! :D

2008-08-25 @ 12:27:14
URL: http://sirarti.blogg.se/
Postat av: dookie

vad härligt det ser ut :) och du, du är grymt söt utan smink, du borde gå utan oftare! diggar bilden på jonathan på madrassen haha, den riktigt skriker "semester!"

2008-08-25 @ 12:40:41
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Tanja

Fan va härligt det låter!! Jag vill höra mer sen! jag ringer dig i morrn (fredag) ^^

2008-08-29 @ 01:53:10
URL: http://tanathradiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0