Aldrig mer 112...

När man jobbar på Systembolaget får man på köpet se en del hemska saker tyvärr.
I fredags fick jag ringa 112 för första gången i mitt liv, och jag hoppas för guds skull att det oxå var den sista...

Det var en man som fick ett epilepsi anfall (tror jag det var) mitt inne i våran butik...var inte alls kul och se.
Vi har ju dessutom stengolv som han slog sig väldigt hårt på i huvudet, vart en stor blodpöl =(
Jag var närmast telefonen och fick ringa efter en ambulans. Dom som jobbar på s.o.s alarm är verkligen rutinerade, hon var jätte duktig och lugnande och ville ha mig kvar i telefonen så länge som möjligt. Creds till dom som jobbar där säger jag bara!

Och tack och lov finns det människor som verkligen vågar hjälpa till när det sker sånt här.
Flertalet av alla människor blir nog bara rädda och vet ínte hur man ska bära sig åt.
Dom låtstas att dom inte finns där...står bara och tittar på.
Men jag tror nog att jag kanske oxå skulle vara en av dom faktiskt...tyvärr.
Creds till dom som vågar oxå!

Jag hoppas att allt gick bra för den där mannen, och jag hoppas även att han fick sig en tankeställare.
Jag tror nämligen att skältet till att detta hände var alkoholens fel...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0