Blottar mig för hela svenska folket....

Nu har jag bestämt mig. Jag måste göra nått åt mig själv. Jag måste gå ner i vikt så jag mår bra över mig själv.
Jag måste bryta den onda cirkeln, få bort mitt "missbruk" som jag kallar de.
Detta är fan inte lätt. Och ja vet att många som oxå är överviktiga har precis samma problem som jag.
Det är en sjukdom.
Borde kanske söka hjälp för den men ja ska klara det här.
Den onda cirkeln gör att när man mår dåligt över sig själv så äter man som tröst.
Har bestämt att ja inte kan äta godis alls! Har jag väl börjat kan jag inte sluta.
Det går faktiskt att jämföra med alkolisternas alkoholproblem, tycker jag iaf.
Det bästa är att ge fan i det helt.

Känns som att ja har försökt så många gånger att äta så nyttigt som möjligt. Klarar det en bra stund men tillslut hamnar man där iaf. Det börjar med att man kanske tar bara en liiiiten godisbit eller nå annat onyttigt. Man tänker att det där lilla gör inget. Tänker man så är det kört. Back to ruta ett...

Är så glad att gympan på järntorget har börjat nu. Om ja tränar 4 gånger i veckan så måste det väl ge resultat? Det visar sig.
Men nu är det ju en jävla kommun nisse som har bestämmt att vi kanske inte kommer få använda hallen längre?!?!
Blir så matt. Och rädd framför allt. Nu när jag har hittat en motionsform som jag verkligen tycker är rolig. Och som ja vet kan hjälpa mig....

Igår kändes de som att ja nådde botten. Men kanske var det bra. Nu har jag fått en nytändning. Nu jävlar ska det här bli bra!! =)
Allt godis som jag köpte på Cloetta fabriken har ja slängt i en stor påse och knytit en stor kunt på haha. Antingen slänger ja skiten eller så får Jonathan äta upp de. =)
Och idag när jag kom hem från jobbet så gick ja ut åp en rask promenad! Kändes så bra!
Jag har alltid haft problem med motivationen oxå. Svårt att verkligen lyfta på arslet och ge mig ut.
Vet inte varför det är så jobbigt, ja menar de är ju så lätt!

Är nog kanske lite lättare oxå att vi precis har startat en tävling på jobbet. Vi är med i livslunken.se. Alla har fått en stegräknare och den som kommer gå längst vinner =) Kalas bra! Nu ska jag verkligen kämpa!

Känns skönt att få skriva av sig lite. Och erkänna för mig själv att ja har stora problem.
Har verkligen blottat mig oerhört här nu =)

Kommentarer
Postat av: dookie

tessan <3



jag känner med dig, vet ju hur mkt du kämpat med din vikt. "har jag väl börjat kan jag inte sluta", är något jag känner igen. jag är precis likadan själv och mår inte det minsta bra av det. visst, jag är inte överviktig. ÄN. men det börjar ju nånstans, eller hur. jag har också perioder då jag verkligen ger mig faan på att sluta med godis och sånt. men sen händer det nåt - man blir ledsen/sjuk/går på kalas, och det radas upp diverse godsaker. och sen tänker man "aja, nu åt jag en kaka, då är hela veckan förstörd. kan likagärna fortsätta äta". och det är ju SÅ fel. men det är ju bättre man har "nyttiga" perioder då och då, än aldrig :) lycka till nu!

2008-09-18 @ 12:46:44
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: Maria

Men gumsan då... Jag kommer alltid älska dig hur du en ser ut. Det är inte utsendet som räknas utan insidan. Och din insida kan inte bli bättre. Men eftersom du verkar må så dåligt av dit utsende så så önskar jag dig all lycka till.

Men du ska var nöjd som du är!!!!!!

Love you. Puss och Kram

2008-09-18 @ 15:53:09
Postat av: Anonym

Först vill jag bara säga att det verkligen är både modigt och starkt av dig att inse "problemet" och att tala ut om det. För det andra är du jättefin som du är men självklart är det viktigaste att du mår bra i din kropp.



Bestäm dig VERKLIGEN, sätt upp delmål - ex. tills den 20 oktober ska jag gå ner 2 kg! När du når det kan du känna dig nöjd och sätta igång med nästa mål. Tar du dig an för stora uppgifter blir du bara besviken och tappar motivationen.



Det kommer gå skitbra om du verkligen vill!!!

2008-09-18 @ 16:46:46
Postat av: Amanda

http://amanddaj.blogg.se/2008/september/tavling-vinn-ett-navelsmycke.html#comment



Tävla gärna om ett navelsmycke i min blogg! :)

2008-09-18 @ 17:43:01
URL: http://amanddaj.blogg.se/
Postat av: Tanja

jag förstår väkligen vad du menar med att det är som alkohol för alkolisterna. Det är ett missbruk och det är skit jobbigt! Jag har det också!!

Vi får kämpa tillsammans för jag ska också gå ner i vikt nu har jag bestämt!

2008-09-18 @ 20:08:35
URL: http://tanathradiel.blogg.se/
Postat av: kicki

Tessis då hmm vet hur de är man äter de där förbaskade skiten som man inte behöver sen mår man dåligt av det men vilken tur då att vi alla tillsammans går på träningen då blir vi ju friska och snygga samtidigt som de är kul att ses!Men tessan du är ju en vrååålsnygg babe så du ska verkligen inte tycka illa om dig själv =/ puss=)

2008-09-18 @ 20:31:25
Postat av: Tanja

jasså är det? mycket tystare eller? :P

2008-09-19 @ 14:39:12
URL: http://tanathradiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0