Choklad & Vin utbildning

Igår hade vi Choklad & Vin utbilding på jobbet. ^^

En sak är säker choklad och rödvin passar INTE ihop!!!
Det tror jag många tror att det gör. Men det är inte gott! =)
Isället ska man välja ett gott sötare starkvin, och det vill jag lova blir gudomligt gott!!
Kan verkligen rekomendera det till en enklare efterätt, de blir topppen!
Därimot fick vi smaka en choklad från Toscana som är gjord för att äta till rödvin, det var helt okej.

Kändes inte då kul att behöva äta choklad nu när jag har hållit upp så länge, men är det utbildning så är de.
Var som tur var bara små små bitar av mööörk choklad av finaste kvalité haha.
Fick även lära mig att all choklad över 60% är nyttig, innehåller massor av bra saker =)


Kommentarer
Postat av: Jess

Nyttig choklad, eller nyttigare än vanlig? :)



Är väl socker i båda, det är ju lite onyttigt :)

2008-10-07 @ 21:58:35
URL: http://sirarti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0