En heldag på Islandshästen.

Jag trodde väl aldrig att 6 timmar sittandes på en hästrygg skulle ge 20 gånger mer träningsvärk än ett riktigt hårt träningspass!!?

Fy fan, har knappt kunnat röra mig på hela dagen haha. Och jobbat hela dagen har man dessutom fått göra.
Lite långsammare måste jag erkänna att jag har jobbat idag =)
Men det var värt varenda liten muskelvärk!

Jag och alla mina arbetskamrater hade en aktivitetsdag kan man väl säga. Och vi kom på den briljanta idén att rida islandshäst. Har ridit två gånger i hela mitt liv, en gång när jag gick i femman och en i sexan. Då red vi på samma ställe oxå.
Det är alltså 10 år sen sist haha.
Var ju nervös där på morgonen kan ja ju säga. Men det släppte så fort man hade kommit upp på hästen och kommit in i det hela.
Kl tio var vi klara att ge oss av. Framför oss hade vi en 6 timmars lång ridtur och hela 3,5 mil!

Jag fick en av det lugnaste och snällaste hästarna. Han hade varit med sen länge, mindes honom från när vi var och red med skolan tom. Gladur hette han, jätte fin häst =)
Var lite trixit och få in tölten riktigt bra. Och jag fick för första gången i mitt liv galoppera! :D
Gissa om det var härligt! Trodde det skulle vara livsfarligt, men det var hur underbart som helst!

Beundrar verkligen hästen, att den är så stark. Rida runt hur länge som helst  med en klumpeduns på ryggen!

Denna dag kommer jag minnas för livet! Synd kanske att vädret inte var med oss den dagen.
Äventyret avslutades med middag hemma hos Lotta, en av mina arbetspolare.

Kände ingenting i benen på kvällen, men ja kan lova att det kändes idag haha. Och rumpan min! Aj aj aj! :D


Gladur, min fina polle =)


Gladur väntar tålmodigt på att vi har fikat färdigt ^^


Dom andra hästarna.


Hungriga efter en lång dag.

Kommentarer
Postat av: Jess

AAhhh vad sugen man blir! Men den där Gladur ser ut att vara en trött och uppgiven liten pålle :/

2008-05-20 @ 13:23:45
URL: http://sirarti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0