Summering av 2007. Version 2.

Tacka vet jag hemlagade köttbullar och hemgjort mos. Fick ett ryck och göra det, och blev glad när jag insåg att jag hade ingredienserna hemma =)
Tanja kom hem till mig idag och sällskapade mig. Städade bara i 2 timmar, sen hade jag inget mer att göra.
Var en gubbe här och börja renovera vårat sovrum, imorn blir det nog helt klart! Har väntat länge på detta.
Får ju skämmas för min katter :D Dom skulle ju vara med hela tiden överallt. Dom är inte nå rädda av sig. Så jag beslutade att dom fick sova i Striberg i natt så han får jobba i lugn och ro.

Nu har vardagen åter igen börjat, och lugnet på jobbet framför allt =) Känns verkligen skönt efter all stohej. Känns verkligen som att man kan andas ut.

Nyårsfesten vart jätte lyckad, maten oxå. Kändes väldigt skönt att den vart lyckad. Vart nästan lite inponerad av mig själv att det vart så gott haha ^^
Allt var trevligt och alla var glada.
Dom var tom så snälla att jag fick blommor! Då vart ja lite överaskad =)

2007 har vart ett händelserikt år. Ska sumera det lite kort igen.

Januari: Precis i början av året hände de en grej som jag inte kommer glömma i första taget. Jag var på jobbet i Kopparberg och vi hade nästan precis öppnat. Efter en liten stund kommer en tant in och berättar att det just har vart ett rån i banken på andra sidan gatan. Lite skrajsen vart man ju, vart ju värsta pådraget i lilla Kopparberg. Är skönt att det gick bra för personalen och att det inte hände oss! Tack och lov för det!

Jonathan fick körkort i Januari =)

Februari: Hände inte så mycket mer än att jag hade väldigt mycket problem med bilen haha.

Mars: Var på kurs på Skarpö för första gången. Väldigt kul och lärorikt, gjorde att jag fick mer självförtroende i mitt jobb.
Åkte på skidsemester i Vemdalen, med Jonathan och familjen och Tony & Merja med familj.
Var super kul! Var första gången jag fick åka skidor med älskling, jätte mysigt var det ^^

April: Var så desperat att gå ner i vikt att jag började med Cambridgekuren. Detta kommer jag aldrig att glömma. Gick jätte bra men gud så jobbigt det var. Speciellt första och sista veckan. Kände mig jätte stolt över mig själv att ja hade gått ner så mycket, men ändå var jag inte nöjd. Men ja pallade inte mer helt enkelt.
Men just nu känns det som att jag är påväg till ruta ett igen...tyävrr =(

Maj: Det var nu jag tog det stora beslutet att säga upp mig på bolaget i Kopparberg och söka till en tjänst i Nora. Gu va jag vela fram och tillbaka. Men det var ett bra beslut jag gjorde, fast självklart saknar jag personalen där.
Nu kunde vi leta efter lägenhet i Nora. =)
 
Jag fyllde 21 såklart =)
Jonathan köpte Volvon...mycket trevlig bil.

Juni: Första dagen på jobbet i Nora den 1 Juni =)
Jonathan tog studenten!
Ellinor och Stefan gifte sig. =)
Någon idiot paja rutan på min Golf! =(
Det största av allt, vi flyttade till lägenheten i Gyttorp. Trivs sååå bra, är så glad att vi fick den!
Jonathan började jobba ute i veckorna, innan längtade jag inte till den här tiden skulle komma. Var orolig hur allt skulle bli. Jag är ju inte den som tycker om att vara själv precis. Men jag vänjde mig med det oxå som tur var =)

Juli: Vi hämtade vår underbara katt Loke. Oxå en av det bästa sakerna vi har gjort ^^

Augusti: Jonathan köpte sin egna lilla båt, har varti många mysiga timmar ute på skön i sommar =)
Jag vart engagerad fackligt i jobbet.

September: Den årliga turen till Ullared bar av :D Mycket roligt! Jag och Jonathan tog egen bil ner iår.

Oktober: Jag och Jonathan firade 3 år tillsammans! Gosh i love him! =)
Var på fackkurs på Djurönäset i Stockholm. Åter igen väldigt lärorikt!

November: Äntligen fick jag min egna tvättmaskin hahaha.
Låg sjuk i influensan ett par dagar =(
Jag beslutade mig för att åter igen bli brunett =)

December: Var på firmafest med Jonathans jobb i Karlstad. Oj va roligt jag hade! :D
Firade jul i Kopparberg.
Firade nyår hemma i Gyttorp =)
Fick ingen snö under jul och nyår =(
Köpte mina efterlängtade köksmöbler ^^

Som sagt man hinner med sååå mycket på ett år! Undrar vad som kommer hända under 2008?


image42


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0