Barcelona, vilken stad!

Denna resa kommer vara ett minne för livet. En väldigt bra minne =) Vilken resa det har varit! Kul från början till slut!
Är väldigt tacksam att jag fick följa med, tack S.P.A!! :D

Tänkte jag skulle sammafatta resan i en liten bildberättelse ^^

Kl 04:00 började resan till Spanien och Barceolna, då kom Mattias och plockade upp oss i Kopparberg.
Framför oss hade vi en bilfärd på 4 timmar. Jonathan fick ta över och köra efter ca 3 timmar, stackars Mattias höll ju på att somna. =) Första gången jag flög från Landvetter, trodde inte den var så pass stor ändå.
Vi fög med det tyska flygbolaget Lufthansa. Här är vårat plan som vi flög med till Frankfurt.
  
Vi fick vänta ca 3 timmar på flygplatsen i Frankfurt. Den var lite större, fick åka rullband i en jätte lång cool tunnel för att komma till rätt terminal.
 
Sen gick vi till första bästa baren och tog oss nå gott att dricka. För min del vart det en Wine Spritzer, inte alls dum faktiskt. =)

Båda flygresorna tog bara ca 1 tim 45 min, så de var rätt skönt. Vi var framme i Barcelona vid halv sju ca. Det var bara att checka in på hotellet och fräscha upp sig lite snabbt för kl 20:00 skulle vi käka middag på en restaurang allesammans ^^

Fyra sånna här runda bord tog hela gänget upp =) Här är bla chefen och chefens fru, skit roliga människor! :D Och så Jonathan och Mattias förstås.

På fredag förmiddag efter frukosten så skulle jag och Jonathan ge oss ut på en liten upptäcksfärd =) Fick en karta av en i receptionen, fick en chock när jag vecklade ut den kan ja säga haha. Fy fan vilken stor stad det var haha. Jag och jonathan våga bara gå på dom närmaste gatorna haha. Precis brevid hotellet nästan så låg det ett jätte stort köpcentrum som var 8 våningar stort. Det var lite coolt, fick åka massor med rulltrappor där kan man säga ^^
 
Kl 13 skulle dom ha konferans så då passa jag på att ta en tupplur :D Efteråt var vi hungriga och gick till Pizza Hut haha. Så himla typiskt att man alltid väljer och äta nått man känner igen när man är utomlands =) Men shit vilka goda pizzor dom hade!

Vi gick runt lite på stan efter maten oxå. Fanns verkligen sååå mycket att titta på. Hur många coola affärer som helst!
Hitta en liten mini julmarknad oxå. Det var väl den ända gången man fick julkänsla där nere =)
    
När det börja närma sig kvällen var det dags att gå hem och göra sig iordning för fest! :D
Hittade lite coola flaskor i en affär som jag köpte med mig. Mojito och Starwberry Daiquiri, 15 % farliga grejer haha.
 
Vi gick ut för att hitta nå bra ställe att festa på. Det sluta med att vi hamna på Hard rock cafe :D As coolt ställe verkligen!
Hade hur kul som helst! Spela bara bra musik. Var en jätte trevlig norsk tjej som jobbade där och servade oss hela kvällen. Köpte in en jätte god drink som hette Banana Mama =)
Snodde med mig ett litet snapsglas från Hard rock haha som minne. Men ja tror dom ingick i priset om ja fatta de hela rätt...
     
Kl ett på natten gick vi vidare till nästa ställe =) En lite mindre pub. Hade svin kul där oxå. Har aldrig skrattat så mycket på länge. Bartendern som jobbade där var väldigt generös men lite skum oxå. Han började själv festa =) Bjöd på massa mat och grejer, tillslut vart han lite för generös och bjöd på en shot med 98 % sprit!!! Sa han att det var iaf. Luktade helvete och det var ingen som vågade smaka haha. Tänk om det hade vart i Sverige lixom! =)
Lärde mig att dricka öl den här kvällen dessutom haha. Men ölen i spaninen är dock väldigt lätt så det slank ner fint =)

     

På lördagen var det fri tid ända fram till kl 20 då vi skulle käka fin middag. Vi gick runt på stan hela dagen. Var kanon väder oxå, kändes som att det var vår =) Underbart! idag vågade vi ge oss ut på en liten längre färd haha.
Hittade en super lång gata som jag tror är rätt känd. La Rambla heter den. Är en jättelång gå gata. Det fanns massa roligt att titta på där. Bland annat en massa männinskor som hade klätt ut sig att coola utstyrslar =)
     

     
 
Sen kl 20:00 var det dags för restaurang besök =) Klädde upp oss extra fint och jag fick använda min nya klänning =)
Vart inte speciellt sent den där dagen, vi gick väl hem strax efter 23. Kl 02:45 var det ju dags att gå upp! Kl 04:00 gick bussen till flygplatsen!
     

Man var ju inte direkt pigg när man skulle gå upp efter tre timmars sömn. Försökte sova lite på planen hem men det gick väl sådär. Vart tre timmars väntan på flygplatsen i Frankfurt på hemresan oxå. Satt och tog en massa kort på flygplanen haha. Är så himla faccinerad av flygplan! Dom är as häftiga men samtidigt lite skrämmande sådär =) Fattar inte hur så stora plan kan flyga över huvudtaget.
Från Barcelona till Frankfurt så fick vi flyga ett sånt där stort plan med 4 säten i mitten och två på sidorna. Det var coolt.
Och på den resan fick jag se det vackraste jag någonsin har sett! En jätte fin soluppgång från flygplansfönster. Herregud va vackert. Fattar inte varför ja inte tog fram kameran och tog en bild!!!! Damit...
När vi kom fram till Göteborg igen väntade en lång bilfärd hem igen. Jag körde hela vägen från Allingsås där vi stannade och käka på donkan. Det var lite jobbigt men det gick, hatar och köra i mörkret. Trodde inte ja skulle klara de med tanke på hur lite jag hade sovit oxå =)
Vi kom hem kl 20 ca och 20:45 sov jag haha.
     


Detta vart ett lååångt inlägg haha. Har vart en helt underbar helg! Jag kan verkligen rekomendera Barcelona!! Jag gillade den staden så fort jag kom dit.
Finns bara en negativ sak och det var att man fick hålla hårt i sin väska och inte ha pengarna i fickan. Tyvärr var det några av oss som råkade ut för ficktjuvar.
Men jag höll hårt i mina saker :D

Kommentarer
Postat av: kicki

Äntligen är du tebax sötnos

2008-12-15 @ 21:21:36
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder =)

Fan vad skoj ni har haft!!! Nice.

Håller dock med Kicki lite... Skönt att ni är hemma igen;)

2008-12-15 @ 22:01:39
Postat av: Anonym

Vilka fina bilder =)

Ni ser ut att haft det rikigt nice!

Håller dock med Kicki skönt att du är hemma igen;)

2008-12-15 @ 22:03:12
Postat av: Sarah

Vilken trevlig resa det verkar ha varit! Barcelona kanske man skulle ta sig till någon dag :)

2008-12-16 @ 23:31:09
URL: http://vikstens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0