Onsdag 16 April

Dagen har bara schwishat förbi =)
Gillar händelserika dagar.
Jobbade två timmar på morgonen. Åkte hem och tok leta efter mitt gamla pass som det senare visa sig att jag gjorde heeelt i onödan. Trodde att man var tvungen att ta med det när man skulle skaffa nytt.
Drog in till Linde och hälsa på på polisstationen. Tog ett ex antal bilder på mig själv i en automat (den krångla).
Mitt pass kommer se jätte fult ut haha.
Ska åka iväg på kryssning till Tallinn i Maj så därför var jag tvungen att skaffa nytt.

Tränade på gymmet med Maria på eftermiddan. Välbehövligt och skönt faktiskt.
Va skulle jag göra utan Maria? =) Träningen blir så mycket lättare med henne.
Piss tråkigt och träna själv ju...

Åkte hem och lagade Mummu köttfärssås :D Är egentligen bara hon som kan laga den allra bäst.
Men ja är lite stolt att jag ändå har lyckats att eftersträva den någolunda.
Jag vet inte om det är en typiskt finsk köttfärssås? Måste forska på det.
Är iaf inte den där klassika med krossade tomater. Utan man bryner smör och mjöl i en gjutgärnsgryta.
Tillsätter vatten, blujong och brynt köttfärs. Har i en skvätt grädde och ketshup. Som man sedan kryddar med bland annat kryddpeppar. Gudomligt gott iaf! =)
Ingen som känner till denna?

Satt och kollade nyss på Talang. Man får sig några roliga skratt ibland iaf. Tycker programmet är så charmigt! :D


Just nu går det segt med min Viktväktardiet =( Vet inte riktigt varför. Har bara blitt typ 1 kilo på två veckor.
Damit. Fåt lägga i en högre växel helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0