För femte året i rad...

Även denna helg var över. Men denna helg har vart mycket rolig! Jag har gått och längtat flera dagar efter den här helgen och ja hann knappt blinka innan den var över. Fredags morse kl 9:00 gav sig jag Jonathan, Mamma, Pappa, Tanja och moster Merja ner till Ullared =) Jag och Jonathan åkte egen bil ner vilket var mycket skönt. Gps:en tyckte att vi skulle åka motorvägen hela vägen ner men de tyckte inte pappa. Han skulle åka på en massa småvägar. Väl framme efter en lång bilfärd på ca fem timmar var det dags för SHOPPING!

Folk blir verkligen som galningar när det är billigt! Dom går runt i ett extas och bara tänker på sig själv och ska bara ha och ha :) Men det är ju det som är själva ponängen med Gekås. Redan efter en timma var min och Jonathans vagn full. Vi är väldigt effektiva när vi handlar har ja kommit fram till haha. Det första man ska göra är att roffa åt sig så mycket hygienartiklar man bara kan. Minst tio av varje sort. Allt från Deos, Schampoos, Balsam, Tandborstar you name it. Sen går vi vidare mot herrkläderna. Självklart hittar jag 20 tröjor till Jonathan som jag tycker är skit snygga. Men iår vart det bara 1. Plus några tjocktröjor och ännu en ny skinnjacka =). Jag trodde väl aldrig att ja skulle hitta några kläder till mig själv iår. Har ja aldrig gjort, det har lixom inte vart min smak riktigt.
Men iår så, vart rikitgt glad! Sex tröjor och ett par jeans! Herregud säger ja bara. Mycket glad ^^
Tack och lov har dom väldigt många provrum. Vet inte hur många exakt, men det är säkert minst 60 i en lång korridor. Inge kul när man får ett högt nummer och måste gå igenom hela korridoren. Ju längre in man kommer ju mer tåbira och instängt luktar det :P usch! Men men det går ju fort, behöver inte köa särskilt länge.

Sen är det ju alltid dags för en liten fika i nått utav dom små gulliga fiken. Standard är en macka, negerboll och en cola. =) Allt detta för bara 20 kr. Efter de kommer vi till de roliga tycker jag. Alla heminrednings saker! Där trivs Tessan som allra bäst! Hittade 4 jätte stora och fina tavlor, en matta, nya gardiner och fina fusk orcidéer m.m m.m.. Som sagt, jag är väldigt nöjd med alla saker =)

Sen bär det av mot de mest spännande. Betalningen. Hur många hundra lappar kommer allt detta och kosta?! Man blir såklart lika förvånad varje gång. När man ser den uberfulla kundvagnen man har lyckats plocka åt sig tänker man att pengarna kommer absolut inte räcka! Med spänning följer man hur mycket man är uppe i, men man kan alltid andas lugnt. Blir alltid så glad när man kommer därfrån och inget dåligt samvete man har. =)
När jag satt där inne vid kassorna och vänta på mor och far, satt jag bara still och lyssna.
Koncentrerar man sig bara på ljudet av all kassapip blir man verkligen dum i huvet. Det piper så ofantligt mycket från alla de 60 kassorna när dom blippar alla varor. Man bara hör hur tusenlapparna ramlar in åt dom. Inte konstigt att dom kan ha flera miljoner i en dagskassa.

Säger bara en sak. Åk inte dit på en lördag. Inge kul alls. För de första är folk galna efter parkeringsplatser. När vi skulle åka så var det direkt nån där och paxa våran plats =). Och så inte tala om alla dessa kundvagnar man måste brottas med. Det går inte och koncentrera sig på att shoppa och försöka se vad som finns i hyllorna. Utan man måste ägna all sin energi för att inte krocka med nån annan tokig kärring och ens försöka ta sig framåt. Som tur var så handlade jag och Jonathan nästan allt på fredagen. Tack och lov! =) Men det är ju allt detta som är charmen med Ullared! =) Man måste bara åka dit och uppleva det själv. Helt faccinerande! Längtar redan tills nästa år!! :D

Kommentarer
Postat av: johanna

värsta inblicken man fick! haha

2007-09-25 @ 10:54:57
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0