Kissemiss i skogen!

Jag gömde berätta att jag såg ett livs levande Lodjur i fredags! Var väl typ första och sista gången skulle jag tro. Det var när vi var på väg till Kopparberg, och rätt som de va så sprange de ett djur över vägen. Min första tanke var att det var ett råddjur utan svansstump eller nå. Men sen fick jag ju see, det var ju en LODJUR! Och de bästa av allt var att den stanna precis vid vägkanten och stog och titta på oss. Fick man se den på nära håll oxå. Mäktigt! Kan lixom inte fatta att de springer runt stora kissemissar i skogen =)



Den här veckan har vart lite si och så...känns som att jag har haft otur nästan jämt. För att inte tala om när jag skulle och tanka bilen! Jag hade pakerat och gick ut för att tanka, tog med mig nykeln till tanklocket. Måste tyvärr ha lås på mitt annars har ja ingen bensin kvar. (Folk slangar :P) Tro på fan att ja inte fick upp tanklocket! Har haft samma problem förut, men nu gick de verkligen inte. Stog kanske där i 10 min och fibbla. Hände ingenting, kunde bara snurra och snurra på den där jävla locket. Sen blev ja så arg så jag stack därifrån haha. Som tur va hade ja lite soppa kvar så jag iaf kunde ta mig hem. Prova i 10 min när ja kom hem, men de gick inte. Ringde till Jonathan och sa att de var nå fel på låset, men han bara sa att jag gjorde fel. Gick ut och prova igen men fick inte upp de nu heller. Var skapligt arg! Skrev klagobrev till Biltema haha. Tro på fan nästa dag när jag skulle gå och försöka igen så gick de självklart hur bra som helst! =) Jag hade verkligen en dålig dag den dagen. Men ja tänker fortafarnde inte använda locket med lås igen!

I onsdags var jag ledig, då åkte jag och Emma hem till Ellinor. Dom har flyttat till ett nytt hus och jag skulle kolla på en tvättmaskin som förra ägarn hade lämnat kvar. Den fick jag med mig hem! :D Nu är Tessan lycklig! Kan äntligen tvätta när jag vill! Men den är väl kanske inte den bästa, verkar vara lite slö, kanske var jag som proppa in lite för mycket tvätt :P Men som sagt den var ju gratis och de är ju verkligen bättre än ingen alls.

Nu är de fredag igen....min chef var som vanligt snäll och lät mig sluta tidigare idag! Hon brukar låta mig få vara ledig ibland på fredagar bara för att jag och Jonathan ska kunna umgås lite mer =) Han kommer ju hem torsdag kvällar och då försvinner ju en hel dag när jag jobbar hela fredagar. Och helgen försvinner ju ändå så fort. Hon är så snäll som tänker på mig! :) Den här helgen ska vi iallafall bara ta de lugnt! Tror att de ska bli nån bio iallafall. Tycker jag om =)

Kommentarer
Postat av: Tanja

WOW coolt!!

2007-10-20 @ 13:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0