Snart 2008!

Dunder och bravader imorgon är det nyårsafton!!
Iår känner jag på mig att det här kommer bli mycket bra. Festen kommer vankas på Gårdstigen, och jag bara älskar att fixa fester.
Var till Coop och handlade al mat för imorn, jisses va mat.
Köpte även en massa nyårs pynt som jag har pyntat hela köket med. Serpentiner och ballonger i massor =)
Det bästa av allt är att i fredags så åkte Jonathan och Pappa och Mamma och köpte nya köksmöbler i Odensbacken. (Jag jobbade så ja fick inte följa med =(...)
Satt och bläddrade i NA dagen innan och fick se på ett sånt fint bord. Kunde inte släppa de i tanken utan jag var tvungen och köpa de. Ett jätte stort bord i ek med 6 stolar, är hur nöjd som helst!
Nu kommer vi alla få plats, så passande lixom.

Jag hoppas verkligen maten kommer smaka bra imorn ^^
Till förrätt blir det bara nå simpelt som baguetter med tzatsiki. Till det blir det Alcase vin =)
Till huvudrätt kommer det att bli potatisgratäng med vitlöksstekt fläskfile. Rödvin till de såklart.
Och sist men inte minst, efterrätten. Då blir det blåbärspaj med choklad och kardemumma + vaniljsås. Och till det blir det ett tawny portvin :P
Längtar verkligen!! :D

Kommer blider sen hur vårt na kök vart och se ut.

Ska jobba imorn oxå mellan 9-15. Jag hoppas verkligen att folk har vart lite vettiga och planerat sina inköp i tid så det inte bli kaos imorn. Usch de skulle bli jobbigt...

Jaja Gott nytt år på er alla! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0