Julen is over.

I know, det var länge sen jag skrev, fy skäms på mig! Det har iaf hänt mycket och jag har haft mycket och göra.
Kan ju försöka sammanfatta de lite kort =)
Julen är över lika snabbt som den kom. Vet inte riktigt om jag hann och få nån speciell julkänsla. Men jag skyller på vädret, ser ju fan ut som om de vore höst och inte vinter.
Detta år för första gången i hela min livshistoria jag gjorde nånting annat än vad jag brukar på julen.
Jag ville den här julen fira tillsammans med Jonathan. Så jag hängde på till Kopparberg. Där fika vi hos farmor Ulla på förmiddan. Sen till Kalle Anka vankades det julmat ^^ Mmmmm så gott!
Sen det roligaste av allt, julklapps utdelningen! Fick handmålade vinglas och karaff, lotter, Christina Aguilera parfym, Schampoo och balsam m.m m.m
Jag och Jonathan bytte våra klappar här hemma på morgonen. Fick en Paris Hilton parfym och en ny plattång! =) Vart jätte glad!
Efter allt stohej åkte vi hem till Striberg och hade nästa julklapps uttdelning =)
Fick en resväska, presentkort på Gina Tricot, badlakan, påslakan, gryta, ugnsform, kokbok m.m Hur bra som helst!
Tack alla!

                       image39
                                                           Granen i Kopparberg


                       image40
                                                                   Granen i Striberg

                       image41
                                                           Granen Hemma =)


På Juldagen var det som vanligt mat hemma hos Mummu och Vaari. Tack vet jag den maten! =) Efteråt begavs det hem till moster och spelades sällskapsspel. Trevligt värre.

På annadagen fyller svärmor Ingrid år å då åkte vi dit och kalasa. Gjorde inge annat än och åt den här helgen känns det som. Måste fan hålla igen efter nyår =)
På kvällen drog jag och Jonathan in till Örebro och gick på bio. Självklart vart det Arn. Och jävlar va bra den var!! Wow! Hade inga förväntingar innan jag såg den, men jag vart väldigt överaskad. Se den got damit!!! :D

Nu har nyårsruschen satt igång på jobbet. Efter en rusch kommer nästa :P Satt och bläddra i tidningen igår och fick se en annons på ett jätte fint matbord och 6 stolar. Jag bestämde mig direkt att det där måste jag ha! Haha. Så idag åker Jonathan och Pappa iväg och köper det. Kommer bli så spännande när jag kommer hem!! =) Äntligen ett riktigt bord med riktiga stolar!
Nä nu måste jag skynda mig iväg till das work.

Hare! =)

Kommentarer
Postat av: johanna

låter som en riktigt mysig jul i gott sällskap :) hör av dig, jag vill ses.

2007-12-28 @ 16:34:28
URL: http://dookie.blogg.se
Postat av: Tanja

Jag, mamma och pappa har bokat biljetter så vi ska se Arn i morrn (Lördag) :D

2007-12-28 @ 20:49:58
URL: http://tanathradiel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0