My new stile! =)

Full rulle på dagen idag oxå. Jobbade till kl halv ett, sen var ja tvungen att dra in till Linde. Skulle vara hos frisören kl 13. Där satt man i två timmar, och här är resultatet....=)

image3

Jag sa till henne att hon fick göra precis som hon ville :D Och då bidde de såhär. Tycker hon är jätte duktig så ja var inte ett dugg nervör. Nu är mitt långa hår borta och mitt blonda hår som ja har slitit så med är oxå borta :D Men men de gjorde mig ingenting, var så himla trött på håret. Kul med lite nytt, speciellt nu till hösten.

Var inne på hedliga gamla Lidl för att köpa mig lite torkade aprikoser nu när ja ändå var i Linde, men ICKE! Dom var slut =( Bara Lidl som har så goa!

Vart erbjuden att följa med moster och mormor att plocka lingon idag istället för blåbär som förra gången, men eftersom ja var i Linde fick de bli en annan gång. Men mummu var så snäll och gjorde lite klappgröt till mig! :D Så nu har ja ätit de så ja tror ja snart spricker. Så himla gott! Nu är de väl kanske inte alla som vet var klappgröt är för nå haha. Det är en rosa gröt gjort på lingon saft och mannagryn. Smaskens!

För er som tycker de låter intressant, här är receptet. ^^

image4

Klappgröt

För att förvandla vanlig mannagrynsgröt till en klassisk och god efterrätt behövs en rejäl vispning. Det är det som är hemligheten. En vanlig mannagrynsgröt blir fövisso god, men också tät och kladdig. En klappgröt ska vara söt, luftig och lätt.

Det här behöver Du:
5 dl vatten
1 dl mannagryn
1 dl rårörda lingon eller lingonsylt

Så här gör Du:
Koka upp vatten och tillsätt mannagryn under vispning. Vispa med elvisp tillsammans med lingonen i 30 minuter.
Servera med kall mjölk och socker gärna med lösa lingon som garnityr.
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
 
 
 
  
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0