Då var marken över...

Jävlar vad dagarna går för fort. Helgen har varit super bra. Börja med att både jag och Jonathan kunde ligga i sängen hur länge vi ville på fredag morgon. Jag älskar verkligen sånna dagar! Men ändå sov vi inte särkilt länge, vi hade nämligen planerat att åka in til örebro den dagen. Jonathan var tvungen att köpa sig en egen GPS, nu när han åker så långt i hela sverige så slipper han åka vilse hehe. Jag tycker dom är riktigt fräna dom där maskinerna. Det är bara tuta och köra! =) Vart en sväng på IKEA såklart, köpte lite nya lampor. Äntligen fick ja den lampan ja alltid har velat haft!
image2
Me Like! =)

Är riktigt mysigt när de är mörkt ute och den lampan är tänd. =) Sen bidde den en vända på Coop. Där vart de lite mat och ett par skor som ja inte kunde låta bli! Ett par converse kopior med ett jätte fint grönt tyg typ nå brodyr likande med paljetter på haha. Bara 149 kr så det gick ju bara inte att missa!

På kvällen var det ju dags för marken! =) Förfest hos Ulrika och Jörgen på deras jätte fina gigantiska altan. Nykter kväll för mig, men de gjorde ingenting. Är nästan skönt ibland. Var ändå förkyld och jävlig.
Vart lite bersviken på Nora på fredagen, helt dött på stan. Bara en massa småbarn nere på tivolit. Men de är väl som de brukar. Allt händer på lördag. Vart en tidig kväll i säng. De var skönt de.

På lördag förmiddag fick ja återuppliva gamla barndomsminnen haha. Vi åkte ånglok in till Nora! =) Det är ju hur smidigt som helst. Slipper man ta bilen in och böka runt i stan. Jonathan var färdig med marken på en timma såklart, som vanligt =) Då var de fyra timmar kvar tills vi skulle grilla hemma hos moster. Vart en öl på terassen innan vi gick dit. Var lite snål på för att handla, måste ju spara pengar till Ullared! =) Vart iaf tio oar strumpor och 6 olika naturtvålar. Fick även en liten vätt tavla av mor att hänga på väggen, mycket snällt av henne tyckte jag ^^

Jävlar i mej va gott de var med grillat! Å inget slår mammas tzatsiki! :P Hela tjocka släckten var hemma hos moster sirpa, mycket trevligt.
Drack två Festis flaskor med vin innan vi begav oss ner på stan, trodde ja skulle känna av mycket mer av dom där, men icke. Vi sprang runt överallt kändes de som, hade skoskav till på köpet av mina nya skor! =) Hamna på en mycket skum fest där ett tag haha. En 45 årig + kvinna hade fest ute på gårn. Men alla hennes gäster var runt 17-19...hon bettedde sig som om hon vore så gammal oxå. Där var vi inte kvar länge kan ja lova!
Var en trevlig marken. Men det hade varit mycket roligare om de hade vart mer "fest"....förfest med kompisar och massa dans. Men de får väl bli nästa år. Var iaf hur glad som helst att jag fick vara ledig den här helgen!!!

På söndag vart de städdag bla...gick runt och hade ångest för att ja inte var inne på marken haha...de händer ju bara en gång per år. Ändå såg ja allt på lördan och ändå hade ja inga pengar att handla för men ändå ville ja så gärna dit :D Det måste vara stämningen....den är skön på nå vis.
Jag kom ju till marken tillslut ändå =) Svärmor och Jonathan syster åkte ner och jag hängde självklart på! :) Men de vart inge mer handlat...men man var ju självklart lite sugen :).......

Kl fyra imorse åkte Jonathan ner till Västervik igen...då var man tillbaka till vardagen igen. Men de går väl lika fort som förra skulle ja väl tro. Jobbade tolv timmar idag. Först städ och försäljning, sen efter stängning var det tajm för lite inventering! Gu va ja har räknat idag. Är alldeles slut i huvet, och mer blir de imorn. Ska även till örebro imorn på fack möte. Jag har ju nämligen blivit fack ombud på jobbet. Hur ska de gå för mig?! :D

Lite läskigt är de... =)

Kommentarer
Postat av: Richard

Hejsan! Det var längesen! Allt bra med dig? Såg på msn att du hade en blogg, så jag kikade in :D Så kul att kolla runt vad alla har för sig! Hade bra, kram kram!

2007-08-28 @ 20:10:26
URL: http://www.rillek.wordpress.com
Postat av: johanna

oj, grattis till din nya post på jobbet :)

2007-08-28 @ 20:51:55
URL: http://dookie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0